středa 1. září 2010

Izolace 2

Jelikož byly u nás nekvalitně udělané izolace a již nějakou dobu žijeme ve "vystěhovaném" domě a neustále pendlujeme mezi prací a domem, kde na nás čekají dělníci, bereme si volno apod... napsali jsme developerovi, že se nám to nelíbí , a že očekáváme nějakou kompenzaci...

Již uběhl týden a nikdo ze strany developera nás nekontaktoval. Developer se dle mého názoru prostě  nechová jak se sluší a patří, ...

a tady je náš dopis:
Vážený pane Tagieve,

Jelikož jsme náš domek kupovali od Vás jakožto od developera, obracím se přímo na Vás s vyjádřením naší rozmrzelosti a nespokojenosti jak s kvalitou provedených prací tak s celkovým přístupem vás, jakožto developera, k nám, jakožto kupujícím. Jak sám uznáte, tak koupě domu je víceméně celoživotní rozhodnutí, proto bych očekávala, že váš zájem nekončí pouze podpisem kupní smlouvy a uhrazením kupní ceny, nicméně že byste měli být připraveni vyvinout maximální snahu k tomu, abychom my jakožto kupující s danou koupí byli spokojení, a ve svém okolí šířili pozitivní reference.

Níže bych ráda shrnula body, které považujeme za nejvíc problémové, a které vedou k naší velké nespokojenosti. Předem bych ještě ráda uvedla, že jsme se od počátku snažili jít cestou dohody, a doufali ve vzájemné pochopení a hledání kompromisů, a až po arogantním chování z vaší strany reprezentovaném komunikací pana Nováka, jsme přistoupili k variantě uplatnění smluvních pokut, na které jsme v souladu s kupní smlouvou měli nárok. Bohužel ani toto nepřineslo kýžené ovoce, a museli jsme se obrátit na náš stavební dozor, aby nám ve vyjednávání pomohl.

· Ad střecha, respektive vyspádování atiky. Na špatné provedení jsme upozornili emailem dne 24.2.2010, následovala dlouhá vzájemná komunikace, z vaší strany vždy zakončena výrazem: „neuznáváme“. Přitom se nejednalo o žádné finančně ani časově náročné vyřešení daného problému, který by vedl ke spokojenosti nás uživatelů. Až teprve poté, co náš dům prohlédl stavební dozor dne 16.8. (primárně v souvislosti s podmáčením domu kvůli špatné izolaci), kdy potvrdil, že atika rovné střechy není vyhotovena dle norem, a že není problém, aby nám na to nechal vyhotovit znalecký posudek, který toto potvrdí, jste se vy i pan Šilar rozhoupali k tomu, že nám „vyhovíte“, respektive uznáte naši reklamaci jako odůvodněnou. Následně vše bylo opraveno během pár hodin. Je smutné, že toto se nepodařilo domluvit již po naší první reklamaci v únoru, a že my musíme hájit naše zájmy pomocí stavebních dozorů a pohrůžek soudních znaleckých posudků. Ani vám asi nemusím vypočítávat dobu prodlení s provedením reklamace.


· Ad podmáčení domu, což je problém výrazně závažnější. Dne 16.8. jsme nahlásili, že nám zatéká do obývacího pokoje kvůli špatné izolaci balkonu. Zároveň ten den jsme k naší hrůze zjistili, že nám vzlíná voda po všech (!) vnitřních zdech, tudíž, že se bude jednat o vážný problém související s hydroizolací domu. Bohužel nás mírně šokovala reakce pana Šilara, že se mu to v životě nestalo, a že neví, kde může být problém. Opět jsme se pro jistotu obrátili na náš stavební dozor, tedy odborníky, kteří ca 40 let působí v oboru stavebnictví, kteří se dostavili, a těch chyb v hydroizolaci nalezli vícero (!). Jednak zcela chybějící izolace pod francouzskými dveřmi vedoucími na zahradu, dále uřiznutá izolace mezi těmito dveřmi a RD3 a navíc chybně provedená izolace (ač je třeba v souladu s PD) mezi námi a RD1, kdy díky výškovému rozdílu pod nás dům zatéká. Pro nás to znamená:

Nutnost čerpání dovolené tak, abychom mohli být přítomní opravám, které zaberou několik dní, přičemž bych ráda upozornila, že čas můj i mého manžela je velmi drahý a dovolenou jsme hodlali využít zcela jiným způsobem,

Nekomfortní bydlení – velmi obtížný přístup na zahradu, plus nemožnost zahradu plně využívat,

Nepřijatelné bydlení uvnitř domu, kdy kvůli mokrým zdem jsme museli jednak vyklidit částečně komoru, za druhé sestěhovat veškerý nábytek doprostřed obýváku a doprostřed kuchyně, aby se podařilo odstranit lišty u mokrých stěn a tyto stěny mohly vysychat. V tuto chvíli náš dům tedy není obyvatelný v rozsahu, v jakém má být. Tato situace bohužel není pouze otázkou dní, ale vzhledem k velmi pomalému postupu při vysychání spíše otázkou několika týdnů (odhadem 3-4 týdny).

o Navíc je s podivem, že ač je pochybení zcela na straně stavební firmy či projektanta, nikdo nás nekontaktoval s omluvou, nabídkou rychlého řešení anebo případnou kompenzací z důvodů výše uvedených.

Na okraj bych ještě uvedla, že náš stavební dozor zkoumal i důvod zatýkání přes balkon, kdy nás příliš nepotěšil zprávou, že jelikož jsou dlaždičky položeny rovnou na betonu a ten do zimy nestihne vyschnout, tak nás čeká situace, kdy dlaždičky odskáčou a bude to znamenat novou reklamaci. Smutné je, že pan Šilar potvrdil, že toto provedení balkonů není zrovna ideální, a že se častěji používají způsoby jiné (možná trošku dražší).


Ještě bych ráda uvedla, že vzhledem k závažnosti problému bude celý průběh oprav sledovat náš stavební dozor, abychom měli jistotu, že budou odhaleny všechny nedostatky, a ty i adekvátním způsobem opraveny.

Závěrem Vás tedy nepřekvapí, že uvedený přístup k nám jako klientům vaší společnosti z našeho pohledu určitě není uspokojivý, a že vážně zvažujeme požadavek kompenzace našeho volného času i více než nepohodlného bydlení.

Očekávám tedy Váš návrh, jak danou situaci narovnat k naší spokojenosti.

S pozdravem,
Ing. Rita Šafránková

Žádné komentáře:

Okomentovat